לזכור את עיצוב הבית

ישנם שלבים רבים בחייהם של בני אדם הנזכרים ונחקקים חזק בזיכרון. בר מצווה או בת מצווה בחייהם של ילדים מתבגרים, ימי הולדת מאוד מסוימים, גיוס לצבא, שחרור מהצבא, חתונה, כניסת תינוק וילדים לחיי המשפחה, קידומים או שינויים בעבודה, טיולים בעולם וחוויות קיצוניות, מקרי מוות, ואם לומר את האמת, הרשימה עוד ארוכה, ארוכה ממש כחיי בן אדם על פני האדמה. שלב נוסף שנחקק בזיכרון, בין אם לטובה או לרעה, הוא השלב בו מעצבים בית חדש.

ברוב המקרים שלב זה מרגיש משמעותי ומהותי מאוד בחיי אדם כשמדובר בבית שעומד לרשותו או לרשותם של המשפחה, בית הנרכש ווכשלא מדובר בשכירות. נכון שאנשים רבים חיים בשכירות משך שנים רבות, לעיתים אף חיים שלמים, אך בכל זאת יש להפריד בין שתי התופעות וצורות החיים מאחר והן אכן שונות על הנייר, והנייר משפיע על התחושה האישית וצורת המחשבה באופן ישיר.

לא מדובר על כניסה לפרטים כמו איזה שלב או איזה פריט בעיצוב הבית הוא הזכור, המרגש או החשוב ביותר. זה לא עניין של תחרות בין ציפוי אמבטיה, צביעת אמבטיות, טיפול בקיום טרמיטים בקיר, עיצוב דלת כניסה או בחירת שטיח מתאים לסלון. התהליך באופן כללי, כל העשייה הנעשית מסביב במהלך התקופה, כל אלה נזכרים חזק מאוד בראשם של אלה הנוגעים ועוסקים בדבר.

עם זאת, חוויה זו לא בהכרח נזכרת שחוויה טובה או חיובית. אנשים רבים חווים סבל וכאב ראש (וארנק) רבים במהלך תקופה זו. מדוע? ובכן, לעיתים קרובות הבעיה מתחילה כשמעמסת עבודת העיצוב נופל על הכתפיים של אדם אחד אשר איננו מתעקש על חלוקת העול. אם, לדוגמא, בעל עסוק מאוד בעבודתו הנוכחית והעבודה כולה נופלת על אשתו, היא יכולה להגיע מהר מאוד למצב של אפיסת כוחות או ייאוש בקבלת כל אותן החלטות. כמובן שהמין לא משנה במקרה זה, זה עובד באותה צורה גם להפך. מדובר בקבלת החלטות רבות והשקעת כספים בצורה אחראית ומלאת מחשבה, מכל אלה נגזר שמדובר במשימה בכלל לא קלה.

עניין נוסף יכול להיות התעקשות על אי קבלת עזרה מצד אנשי מקצוע או חברים הרוצים לייעץ. אנשים לעיתים נוטים להתקשות בלקיחת עצות מאחרים ונתינת אמון, במיוחד אם מדובר במשהו חשוב כמו הפיכת בית לבית, וכך הם נוטלים את מירב העבודה על עצמם ופוגשים בקשיים.

מנגד, חשוב לא לשכוח את האפשרות הקיימת, האפשרות להנות מתהליך קסום זה. לחבור יחד עם המשפחה או בן/ בת הזוג ולבנות יחד מרחב מחייה שירגיש קסום, בטוח, מחבק וביתי. מקבלים חלל מסוים, עם קירות, עם גג, עם תשתית בסיסית, ומשם ממלאים את החלל בטעם אישי, בחלומות, באמנות, ברהיטים וכל דבר שרק עולה על רוחם של המעצבים החרוצים. בחירת דלת כניסה אשר יפה ומזמינה לעין, ציפוי אמבטיה בחומרים וצבעים אשר יהיו נעימים לגוף ולנפש בזמן מקלחת והטהרות, כל אלה אולי נשמעים כדברים שבשמיים ומגוזמים בערך המיוחס להם, אך זה רחוק מן המציאות אם רק בוחרים לשים לב לכך.

עיצוב הבית זו עבודה שכדאי שתעשה בעזרת מספר ידיים וראשים חושבים. בשביל הגיוון, בשביל העבודה בשיתוף פעולה ובשביל לא להעמיס יותר מידי על אדם אחד. ברגע שעושים עבודה זו בצורה נכונה, עיצוב הבית הופך לפרק שמח וזכור נוסף בחיים.
היכנסו לאתר Ambatiot Fix לפרטים